Mijn bestelling
1. Hoe bestel ik online met de aanbieding die ik per post heb ontvangen?
2. Hoe ontvang ik het geschenk?
3. Wat is het verschil tussen de actiecode en de voordeelcode?
4. Waarom zijn sommige producten niet in de aanbieding?
5. Waarom is het niet mogelijk om producten die tijdelijk niet leverbaar zijn op internet te bestellen?
6. Kan ik bij het bestellen een tegoed in vermindering brengen?
7. Kan ik mijn bestelling met cadeaucheques betalen?
8. Kan ik veilig betalen?
9. Welke betaalwijzen zijn mogelijk?
10. Hoeveel bedragen de verzendkosten en wat is de leveringstermijn?
11. Zijn de prijzen inclusief BTW?
Mijn pakje
1. Hoe weet ik waar mijn pakje zich bevindt?
2. Hoe ruil of zend ik iets terug?
3. Hoe gebruik ik de bon voor een gratis product die ik in mijn pakje heb ontvangen?
4. Wat is herroepingsrecht en hoe maak ik hier gebruik van?
Mijn account
1. Hoe creëer ik een account op de website?
2. Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
3. Kan ik mijn adres wijzigen via de website?
4. Hoe vind ik mijn vergeten wachtwoord terug?
Overige
1. Heb ik nog openstaande facturen?
2. Als ik klant word bij Yves Rocher, ben ik dan verplicht om iedere maand te bestellen?
3. Hoe introduceer ik een vriendin?
4. Wat is het verschil tussen postorderverkoop en verkoop in de winkels?
5. Hoe geniet ik van de voordelen van mijn brievenbusaanbieding via internet?
6. Biedt Yves Rocher vacatures of stageplaatsen aan?
7. Bescherm uzelf tegen frauduleuze mails
8. Contact gegevens
9. Heeft u na contact met onze klantenservice nog een klacht?
Nog vragen?
Klik hier om contact op te nemen
of bel onze klantenservice:

035-609 11 22

Wij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8.00 - 21.00 en op zaterdag van 8.00 - 17.00

PRODUCTEN
Alle lopende aanbiedingen
BESTELLINGEN
Verkoopsvoorwaarden
Levering
Mijn bestelling volgen
Veilig betalen
Internetaccount
Inschrijven voor de nieuwsbrief
Veiligheid en privacy
Diensten
Een schoonheidsconsulente verstrekt mij advies

MIJN BESTELLING

1. Hoe bestel ik online met de aanbieding die ik per post heb ontvangen?

Ga naar www.yves-rocher.nl/bestellen of klik op “brievenbus aanbieding” rechts bovenaan op de welkomstpagina van www.yves-rocher.nl.
U komt op een nieuwe pagina terecht waar u de actiecode dient in te geven (de code bevindt zich in de rechterbovenhoek van uw papieren bestelbon bij uw naam en adres). Geef de 4-cijferige code in en bevestig.
Vervolgens zal naar uw klantnummer gevraagd worden. Deze bevindt zich naast de actiecode op de bestelbon. Geef de 9-cijferige code in en bevestig.
Nu verschijnt de bestelbon op het scherm en klikt u op “naar de bestelbon”daarna kunt u bestellen. U kunt bestellen door op de verschillende zones te klikken

Naar boven

2. Hoe ontvang ik het geschenk?

Bestelt u met de aanbieding die u per post hebt ontvangen? U kunt kiezen uit : het geschenk dat op uw bestelbon voorgesteld wordt, 3 miniproducten, plant een boom of geen geschenk. Het gekozen geschenk zal bij uw bestelling worden gevoegd.
Plaatst u uw bestelling online? Wanneer u uw winkelmand samenstelt, volstaat het dat u een geschenk uit de voorgestelde geschenken kiest. Wij stoppen uw gekozen geschenk graag in uw pakje als dank voor uw bestelling.

Mocht uw geschenk, ondanks al onze voorzorgen, niet beschikbaar zijn, vervangen wij het door een waardebon met gelijke of hogere commerciële waarde.

Naar boven

3. Wat is het verschil tussen de actiecode en de voordeelcode?

De actiecode is een code die gedrukt staat op de bestelbon die u per post ontvangt. U hebt deze code nodig om per telefoon, per post of online te bestellen door de link “brievenbusaanbieding” te gebruiken op de website. Dankzij deze code herkennen wij de aanbieding die u heeft ontvangen en de kortingen / geschenken waarop u recht heeft.
De voordeelcode is een code die u per e-mail ontvangt en niet onmisbaar is om te bestellen. Met deze code kunt u van extra voordelen genieten wanneer u online uw winkelmandje vult. Bijvoorbeeld, gratis verzendkosten of een extra geschenk.

Naar boven

4. Waarom zijn sommige producten niet in de aanbieding?

De producten uit het gamma Les Plaisirs Nature en Culture Bio zijn nooit in de aanbieding omdat ze al zeer scherp geprijsd staan. U herkent deze producten aan het logo

Naar boven

5. Waarom is het niet mogelijk om producten die tijdelijk niet leverbaar zijn op het internet te bestellen?

Momenteel is dat nog niet mogelijk omwille van technische redenen. Wanneer u telefonisch bestelt, kunnen onze schoonheidsconsulentes u vertellen wanneer het product opnieuw voorradig zal zijn.

Naar boven

6. Kan ik bij het bestellen een tegoed in vermindering brengen?

Momenteel is het niet mogelijk om een tegoed online in vermindering te brengen van uw bestelling op de website www.yves-rocher.nl. Om van uw tegoedbon te kunnen genieten, volstaat het dat u hem afzonderlijk of samen met uw bestelling naar volgend adres stuurt:

Yves Rocher, Antwoordnummer 95, 6200 WE Maastricht

U kunt ook de terugbetaling van uw tegoed vragen door contact op te nemen met de Yves Rocher Klantenservice. Dat kan door gebruik te maken van het contact formulier op de contactpagina of door te bellen naar 035-609 11 22 van maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en op zaterdag van 9u tot 13u.

Naar boven

7. Kan ik mijn bestelling met cadeaucheques betalen?

Om uw bestelling met een Yves Rocher introductiecheque te betalen, dient u uw bestelling op onze site te plaatsen en de gepersonaliseerde code in te voeren op het einde van de bestelling. De korting van de cadeaucheque wordt dan automatisch verrekend .

Naar boven

8. Kan ik veilig betalen?

Ja, alle informatie met betrekking tot uw bestelling en online betaling zijn beschermd. Naar boven

9. Welke betaalwijzen zijn mogelijk?

De betaling van uw online aankopen gebeurt uitsluitend in euro’s en volgens de betaalwijze die door het commerciële aanbod in kwestie is toegestaan.
Bij gebruik van een IBAN-acceptgiro moet -indien niet reeds vermeld- uw IBAN-nummer ingevuld worden. Deze treft u aan op uw bankafschrift en in uw internetbankieromgeving. Voor meer informatie: overopiban.nl/consumenten of neem contact op met uw bank.

Naar boven

10. Hoeveel bedragen de verzendkosten en wat is de leveringstermijn?

Yves Rocher neemt uw bestelling direct in behandeling. Bestellingen worden uitsluitend via PostNL verzonden. Uw bestelling wordt bezorgd binnen 6 werkdagen. Yves Rocher heeft er alles aan gedaan om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden. De verzendkosten bedragen €3,90 voor bestellingen onder de €25,00. Voor bestellingen boven de €25,00 zijn de verzendkosten voor rekening van Yves Rocher!

Naar boven

11. Zijn de prijzen inclusief BTW?

De prijzen op de site zijn aangegeven in euro’s inclusief belastingen en exclusief een bijdrage in de verzend- of leveringskosten en kunnen in de loop van het jaar variëren, waarbij wordt overeengekomen dat de bestelde producten worden gefactureerd tegen de prijs die geldt op het moment dat de bestelling wordt geregistreerd.

Naar boven

MIJN PAKJE

1. Hoe weet ik waar mijn pakje zich bevindt?

Om te weten waar uw pakje zich bevindt, gaat u naar http://services.yves-rocher.com/NL of maak gebruik van de link “Mijn bestelling volgen” links onderaan elke pagina. Geef uw klantnummer en uw toegangscode (die overeenstemt met uw postcode) in om in te loggen. Klik vervolgens op “verdergaan”. Uw bestellingen verschijnen meteen op het scherm. Door te klikken in de kolom “distributiedienst”, komt u terecht op de website van de leverancier die u informeert waar uw pakje zich bevindt.

Naar boven

2. Hoe ruil of zend ik iets terug?

Wij staan garant voor de uitstekende kwaliteit van onze schoonheidsproducten. U ontvangt de producten vrijblijvend op zicht. U hoeft zich geen zorgen te maken indien een product niet aan uw verwachting voldoet. Producten die u niet bevallen, zijn beschadigd tijdens verzending, die u verkeerd besteld heeft, of die wij verkeerd gestuurd hebben, mogen altijd binnen 14 dagen kosteloos worden geruild en/of teruggestuurd naar Yves Rocher. Wij ruilen het product zonder probleem om, of brengen het bedrag in vermindering op uw factuur indien u dat verkiest. U kunt uw pakket retourneren via PostNL. Knip de retourbon uit uw factuur en stuur deze mee in uw pakje. Breng uw pakje naar één van de PostNL servicepunten.

Kijk voor een servicepunt bij u in de buurt op postnl.nl
of bel met onze klantenservice : 035 - 609 11 22

Wij ruilen het product zonder probleem om, of brengen het bedrag in vermindering op uw factuur indien u dat verkiest.

Indien u de volledige bestelling retour stuurt maar reeds betaald heeft
Wij betalen u het bedrag van de bestelling en eventuele verzendkosten terug.

Indien u de bestelling gedeeltelijk retour stuurt maar reeds betaald heeft
Wij betalen u het bedrag van het/de teruggestuurde product(en) en eventuele verzendkosten terug.

Naar boven

3. Hoe gebruik ik de bon voor een gratis product die ik in mijn pakje heb ontvangen?

Om van uw bon voor een gratis product te kunnen genieten, volstaat het dat u de ingevulde bon afzonderlijk of samen met een nieuwe bestelling naar volgend adres stuurt:

Yves Rocher, Antwoordnummer 95, 6200 WE Maastricht

Naar boven

4. Wat is herroepingsrecht en hoe maak ik hier gebruik van?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.

U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Print hier het modelformulier voor herroeping

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Naar boven

MIJN ACCOUNT

1. Hoe creëer ik een account op de website?

U kunt uw account creëren door te klikken op de link “Creëer een account” onder het Yves Rocher logo . Vervolgens volstaat het dat u uw persoonlijke gegevens en uw e-mailadres invult op het formulier om een account te creëren. Kies een veilig wachtwoord. Bevestig de creatie van uw account door onderaan het scherm te klikken op de knop “volgende”.

Naar boven

2. Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

U dient ingelogd te zijn. Klik op “Uw persoonlijke pagina”en vervolgens op “Mijn account”. Selecteer in het linkermenu “Mijn persoonlijke gegevens bekijken”. Daar kunt u uw bestaande emailadres aanpassen. Klik vervolgens op “bevestig”

Naar boven

3. Kan ik mijn adres wijzigen via de website?

Klik op “Uw persoonlijke pagina” en log in. Selecteer in het linkermenu “Mijn persoonlijke gegevens bekijken”. Daar kunt u uw bestaande adres aanpassen. Klik vervolgens op “bevestig”

Of neem contact op met de klantenservice :

035-609 11 22
Wij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8.00 - 21.00 en op zaterdag van 8.00 - 17.00

YVES ROCHER, T.A.V. AFDELING KLANTENSERVICE ANTWOORDNUMMER 2222, 3760 PC SOEST

Naar boven

4. Hoe vind ik mijn vergeten wachtwoord terug?

wachtwoord vergeten? Ga naar de zone “Uw persoonlijke pagina” en klik op “Uw wachtwoord vergeten?”. Geef uw e-mailadres in en wij bezorgen u een nieuw wachtwoord per e-mail.

Naar boven

Overige

1. Heb ik nog openstaande facturen?

Om de status van uw bestelling te kennen, kunt u surfen naar de website https://services.yves-rocher.com/NL/. Er wordt een nieuw venster geopend waar u uw klantnummer en toegangscode (uw postcode) kunt ingeven. Er verschijnt een nieuw venster waar u de status van uw facturen kunt nagaan.

Naar boven

2. Als ik klant word bij Yves Rocher, ben ik dan verplicht om iedere maand te bestellen?

Helemaal niet. U ontvangt maandelijks aanbiedingen maar bestellen is volledig vrijblijvend. U kunt zich ook inschrijven voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen en nieuwe producten.

Naar boven

3. Hoe introduceer ik een vriendin?

Ik introduceer een vriendin en ontvang een geschenk naar keuze...
Als uw vriendin een nieuwe klant is of al 2 jaar niets meer heeft besteld, kan ze genieten van een vriendinnenaanbod dat u in uw pakje terugvindt. Uw vriendin kan online bestellen op onze website www.yves-rocher.nl in de rubriek brievenbusaanbieding, telefonisch door te bellen naar 035-609 11 22 of per post door haar bestelbon terug te sturen naar volgend adres:

Yves Rocher, Antwoordnummer 95, 6200 WE Maastricht

Uw vriendin zal in haar pakje een geschenk ontvangen dat ze u graag zal overhandigen (slechts één klant per adres).

Naar boven

4. Wat is het verschil tussen postorderverkoop en verkoop in de winkels?

Om onze klanten de mogelijkheid te bieden onze producten aan te kopen op de manier die zij verkiezen, bieden wij onze producten via verschillende distributiekanalen aan (winkels, internet, postorder) met aangepaste promotionele aanbiedingen. De voordelen en geschenken verschillen van distributiekanaal tot distributiekanaal. De aanbiedingen zijn dus niet cumuleerbaar.

Naar boven

5. Hoe geniet ik van de voordelen van mijn brievenbusaanbieding via internet?

Wenst u gebruik te maken van internet om een bestelling te plaatsen op basis van een aanbieding die u per post heeft ontvangen?
Dat kan door gebruik te maken van deze link of de link "Uw brievenbus - aanbieding" (rechtsbovenin op alle pagina's) en vervolgens te kiezen voor "bestel online"
Vul de actiecode in van de aanbieding die terug te vinden is op uw bestelbon in het kadertje boven uw adres.

Naar boven

6. Biedt Yves Rocher vacatures of stageplaatsen aan?

Ontdek onze vacatures door te klikken op de link “vacatures/stages” onderaan de pagina.

Ons human resources team zal uw kandidatuur zorgvuldig bestuderen en u een antwoord bezorgen.

Naar boven

7. Bescherm uzelf tegen frauduleuze mails

Denkt u een phishing e-mailbericht te hebben ontvangen dat afkomstig lijkt te zijn van YVES ROCHER?
Gelieve ons dat zo snel mogelijk te melden door via e-mail contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zullen het bericht onderzoeken en al het mogelijke doen in het belang van onze klanten.
Hebt u op de e-mail gereageerd en uw persoonlijke gegevens en bankkaartnummer ingegeven op de frauduleuze website? Dan raden wij u aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met uw bank.



Wat is phishing?
Het is een frauduleuze praktijk waarbij criminelen e-mailberichten versturen of pop-upvensters laten verschijnen die afkomstig lijken te zijn van een bekend bedrijf (of een bank of een administratie) met de bedoeling persoonlijke gegevens (identiteit, bankkaartnummer enz) van internetgebruikers te ontfutselen. Onder het voorwendsel dat hij zijn persoonlijke gegevens dient bij te werken of van een aantrekkelijk commercieel aanbod kan genieten, wordt de internetgebruiker verzocht om te klikken op een hypertext link naar een nep website en daar een formulier in te vullen. Indien de internetgebruiker zijn gegevens ingeeft, kunnen de fraudeurs gegevens onderscheppen en voor eigen rekening gebruiken.

Wat te doen?
Ga nooit in op dergelijke verzoeken
YVES ROCHER zal u nooit om vertrouwelijke gegevens vragen (bankgegevens, geheime code…) in een e-mail.

Indien u een twijfelachtig e-mailbericht ontvangt:
- Open nooit de bijlagen, ze kunnen een virus bevatten
- Klik nooit op een link in een e-mailbericht van twijfelachtige oorsprong

Wij adviseren u ook om een antivirusprogramma op uw computer te installeren, gebruik te maken van de antispamtools van uw e-mailprogramma en regelmatig te controleren of ze actief en bijgewerkt zijn.

Naar boven

8. Contact gegevens

Vestigings- & bezoekadres: Nieuwegracht 4-04 3763LB Soest

Telefoonnummer: 035-6091122
Bereikbaarheid:
Vanaf maandag t/m vrijdag van 8:00 uur tot 21:00 uur
Vanaf zaterdag t/m zaterdag van 8:00 uur tot 17:00 uur
E-mailadres: contact@yves-rocher.nl

KvK-nummer: 31019963
Btw-identificatienummer: NL003059078B01

Naar boven

9. Heeft u na contact met onze klantenservice nog een klacht?

Om deze klacht zo snel mogelijk op te kunnen lossen, adviseren wij u om telefonisch contact met ons op te nemen via 035 – 609 11 22 of een e-mail te sturen naar contact@yves-rocher.nl. Uiteraard is er ook de mogelijkheid om uw klacht schriftelijk in te dienen. Voor een snelle en correcte afhandeling van uw klacht, vragen wij u vriendelijk om het ordernummer te vermelden.
U kunt uw klacht opsturen naar:

YVES ROCHER, T.A.V. AFDELING KLANTENSERVICE ANTWOORDNUMMER 2222, 3760 PC SOEST

U ontvangt binnen 14 kalenderdagen na de ontvangstbevestiging telefonisch of via de e-mail een reactie.


Geschillencommissie Thuiswinkel (SGC):

U kunt uw klacht ook online indienen via De Geschillencommissie.


Online Geschillenregelement (ODR):

U kunt uw klacht ook online indienen via het Online Dispute Resolution platform van de Europese Commissie.

Naar boven