Terug

Groene spierversterkers

Sporten? Tuurlijk, en dat hoeft helemaal niet saai te zijn! We hebben een speciaal programma voor je bedacht dat je 'natuurlijke' kant naar boven haalt.

1/
Flower Power Squats

Wil je een steviger lichaam? Ga dan voor de 'green power'-versie van de squat! Heb je een mooie bloempot bij de hand? Perfect! Door gewicht toe te voegen maak je de oefening efficiënter.

 

De squat is dé beweging waar je voor mooi gevormde billen en gespierde dijen niet omheen kunt. Maar let op, om je knieën en rug te sparen is het belangrijk dat je de juiste houding aanneemt. Zorg ervoor dat je lichaamsgewicht steunt op je hielen en dat je knieën boven je enkels staan.

 

Let op dat je knieën niet naar binnen wijzen. Maak je rug een beetje hol, houd je schouders laag en je borst naar voren.

 

Doe 2 reeksen van 30 squats.

2/
Doel: wespentaille

Train je buikspieren met de beweging die geïnspireerd is op de bekende yogahouding 'de boot'. Het doel: een slanke taille en ijzersterke buikspieren!



Voeg ook hier weer een portie ‘green power’ toe aan je work-out: neem er weer je mooiste bloempot bij voor een efficiënte én leuke training


Let op! Houd je bovenlijf recht. Houd je rug recht als je naar achteren kantelt. Houd je schouders laag, span je schouderbladen op en houd je buikspieren aangespannen. Zo spaar je je rug!

 

Tip: Kijk tijdens de volledige oefening naar je navel, zodat je geen pijn in je nek krijgt.

 

Doe 3 reeksen van 5.

3/
Balance is key!

 

Voor stevige billen en dijen is er niets beter dan een evenwichtsoefening! Om het wat moeilijker te maken, kan je je lievelingsplant op je hoofd zetten (want ja, anders zou het echt te gemakkelijk zijn).

 

Tip: Span je buik- en bilspieren goed aan om je evenwicht te bewaren. Druk je voet goed tegen je dij en voilà! Let er wel op dat je je voet niet op je knie zet 😉

 

 

En jij? Hoe maak jij jouw sportsessies groener? Deel jouw ideeën met #ActBeautiful!

Delen