This action generated an error, probably on our side, you can reload this page and retry
Error reason : unknown
Wij zijn ontstaan uit de liefde van mijnheer Yves Rocher voor de natuur, kusten, landschappen, bossen en velden van Bretagne.
Als pioniers in de botanische cosmetica gebruiken we de kracht van planten voor ieders welzijn. Daarbij respecteren we de natuur en haar biodiversiteit.
Sinds meer dan 60 jaar zijn we plantkundigen, kwekers, producenten en retailers van verzorgingen, kleuren en parfums. Zo zorgen wij dat het beste van de natuur voor iedereen toegankelijk is. Van onze planten tot jouw huid. Punt.
1930
de geboorte
van een
natuurliefhebber
Yves Rocher werd geboren in het Bretonse dorpje La Gacilly. Op veertienjarige leeftijd zocht hij na het overlijden van zijn vader beschutting en troost in de bossen. Daar realiseert hij zich dat de natuur een positieve impact heeft op ons welzijn. Daarom beslist hij om op zijn zolder een crème op basis van speenkruid op artisanale wijze te produceren. Dat product vormt de grondslag van de Plantaardige Cosmetica.
1959
oprichting van
het merk
Yves Rocher installeert zijn eigen laboratorium in zijn ouderlijk huis. Via postorderverkoop slaagt hij erin zijn duurzame verzorgingen rechtstreeks zonder tussenpersonen bij miljoenen vrouwen te brengen. Zijn producten zijn toegankelijk en worden overal in Frankrijk verdeeld.
1973
een
tijdloos icoon
Lancering van de Weldadige Antirimpelnachtcrème
Met zijn kostbare oliën en zijn olie met duizend rozen duurt het niet lang voor de anti-ageing crème een groot succes wordt. 50 jaar later is Riche Crème een iconisch gamma bij miljoenen vrouwen waarvan wereldwijd om de 5 seconden 1 product over de toonbank gaat.
1975
aanleg van de
Jardin Botanique
in La Gacilly.
Een openluchtlaboratorium bedacht door mijnheer Yves Rocher. Onze experten kweken en onderzoeken er 1500 plantensoorten. De Jardin Botanique Yves Rocher is lid van BGCI (Botanic Gardens Conservation International), een internationaal netwerk om kennis en knowhow door te geven.
1979
van onze planten
tot jouw huid.
Wij worden botanici, kwekers, producenten en retailers. Met deze complete waardeketen zonder tussenpersonen controleren wij elke stap in de productie. Op die manier is onze ecologische voetafdruk minimaal en de traceerbaarheid perfect, van onze velden tot jouw huid.
1989
stopzetten van
testen op dieren
Vijftien jaar voor de Europese wetgeving van kracht werd, beslisten we al om als een van de eersten in de cosmetica-industrie geen testen op dieren meer uit te voeren. Drie jaar later krijgen we hiervoor de gouden medaille van de SPA.
1991
oprichting van de
Fondation Yves Rocher
Gedreven door dezelfde visie als zijn vader, richt Jacques Rocher de Fondation Yves Rocher op, een stichting die zich inzet voor de biodiversiteit. In 2001 vindt de eerste editie van de prijs Terre des Femmes plaats, een award voor uitzonderlijke vrouwen die zich inzetten voor de bescherming van onze aarde. In 2019 wordt de stichting erkend als een instelling van openbaar nut, een echte erkenning van 25 jaar ononderbroken actie op het terrein.
1999
onze velden krijgen
het certificaat van
Biologische Landbouw
Onze 60 hectaren in La Gacilly, Bretagne, worden bewerkt met biologische landbouwtechnieken. Wij kweken er onze 9 signatuurplanten: korenbloem, calendula, munt, kamille, Roomse kamille, edulis, kapucijnbloem, arnica en ijskruid.
2004
inhuldiging van
het Festival
Photo La Gacilly
Een geëngageerd en meeslepend fotofestival in een dertigtal openluchtgalerieën, waarin de beste hedendaagse fotocreaties rondom onze relatie met de wereld en de natuur worden tentoongesteld. Het festival is voor iedereen gratis toegankelijk.
2006
Bye bye
plastic tassen
10 years before the European law,Tien jaar voor de Europese wetgeving van kracht wordt, stoppen we met het aanbieden van plastic tasjes.
2017
lancering van de eerste
geconcentreerde douchegel
Onze geconcentreerde formule in een flacon van 100 ml is een regelrechte innovatie, vooral omdat er evenveel douches mee mogelijk zijn als met een 400 ml. En 2 keer minder plastic betekent ook 2 keer minder CO2.
2019
1e internationale groep die
een Entreprise à
Mission wordt
Dit sterke commitment onderstreept de ambitie van het bedrijf om van sociaal engagement een even belangrijk element te maken als economische activiteit. Onze missie? "Vrouwen en mannen opnieuw verbinden met de natuur" en handelen in functie van het algemene welzijn.
2020
flacons uit 100%
gerecycleerd en
recycleerbaar plastic*
Met onze flacons in 100% gerecycleerd & recycleerbaar plastic* vermijden we ongeveer 2600 ton nieuw plastic per jaar**.
*met uitzondering van onze nagellakremovers, doppen en pompen. ** volgens onze prognoses van 2021
2020
al 100 miljoen bomen geplant,
en het is nog
niet gedaan!
Met haar programma Plant For Life en een nauwe samenwerking met 48 ngo's en verenigingen die op het terrein actief zijn, zet de Fondation Yves Rocher zich ononderbroken in voor de instandhouding van de biodiversiteit in de vier hoeken van de wereld. Om de 3 seconden wordt een boom geplant, een actie waarbij niet minder dan 1 miljoen mensen in 35 landen betrokken zijn.
2021
eerste Franse
merk met
UEBT-certificaat
Onze emblematische planten die we kweken in La Gacilly kregen een UEBT-certificaat (Union for Ethical Biotrade) en passen volledig in ons nu al meer dan 20-jarig commitment voor biologische landbouw. Een nieuwe stap in onze keuze voor duurzame sourcing.
2021
cosmeticabars
Lancering van onze Green Heroes, onze 100% vaste en vegan cosmetica met biologische actieve bestanddelen van La Gacilly waarmee we resoluut kiezen voor beauty zonder plastic.
Tegen 2025
op koers
voor B Corp
Omdat we nog een stap verder willen gaan, streven we naar een B Corp-certificaat. Dit is niet zo maar een certificaat maar een erkenning van ons commitment voor een gemeenschappelijke toekomst waarin bedrijven een belangrijke rol spelen voor maatschappij en burgers, en niet het beste bedrijf TER wereld maar het beste bedrijf VOOR de wereld willen zijn. Van de bedrijven die het certificaat willen halen worden alle activiteiten doorgelicht: positieve impact op corporate governance, relatie werkgever-werknemer, milieu en de producten en diensten die ze leveren.
Tegen 2030
steeds meer natuur,
steeds minder plastic
Wij streven naar 30% minder plastic* en 100% gerecycleerd en recycleerbaar plastic.
*in vergelijking met onze producties 2019 in g/ml product.
Sinds meer dan 60 jaar zijn we botanici, kwekers, producenten en retailers.
Omdat we alles zelf doen hebben we de volledige controle over de waardeketen. Hierdoor is onze ecologische voetafdruk beperkt en proberen we hem iedere dag opnieuw nog meer te verminderen.
De kwaliteit van onze producten wordt gegarandeerd voor een meer dan correcte prijs aangeboden. Zo houden we onze voeten en onze prijzen stevig op de grond.
Onze bakermat in hartje Bretagne is een unieke plek in voortdurende ontwikkeling waar onze experten, botanici, wetenschappers en natuurliefhebbers zich inzetten voor het milieu.
De plek is niet zo maar een ankerplaats, maar de incarnatie van onze visie. Gedreven door hun liefde voor de natuur bestuderen onze experten de planten van onze botanische tuin die een echt openluchtlaboratorium is. Ze bewerken de bodem met biologische landbouwtechnieken en distilleren de planten in ons atelier tot botanische waters die de beste natuurlijke bestanddelen ter beschikking stellen van de huid.
Het is ook hier dat onze producten op een verantwoorde manier gemaakt worden. Dit gebeurt op onze productiesites die alle geklasseerd zijn als toevluchtsoord met LPO-certificaat (Ligue de Protection des Oiseaux - liga voor de vogelbescherming).
Onze sites zijn dus niet enkel gericht op productie maar kaderen volledig in onze unieke visie op welzijn en verzorging waarbij het respect voor de natuur niet uit het oog verloren wordt.
De gastronomie staat volledig in het teken van biologische en lokale ingrediënten en kunstenaars drukken er hun liefde voor de natuur uit.
Onze Jardin Botanique is een openluchtlaboratorium waarin onze experten 1500 plantensoorten bestuderen om hun kennis van de plantenwereld te vervolmaken.
Onze 60 hectaren velden met bio- en UEBT-certificaat worden bewerkt volgens de principes van de agro-ecologie die de natuurlijke grondstoffen en de biodiversiteit respecteert.
93% van onze producten wordt geproduceerd in onze 3 lokale fabrieken in Bretagne.
Wij beheren onze distributieketen die wereldwijd bestaat uit 2069 winkels en 250.000 social sellers.
Toegang tot uw wishlist werkte niet. We nodigen je uit om het later nog eens te proberen.
Uw wishlist heeft het maximum aantal producten bereikt. U moet producten van uw lijst verwijderen om nieuwe toe te voegen.