GRATIS LEVERING vanaf 30€* + een CADEAU bij elke bestelling*
Terug

Programma voor een mooi en stevig decolleté

Hoe maak ik mijn decolleté nog mooier? Hier vind je alle oefeningen en beautytips om je boezem te verstevigen en je bovenlijf op een mooie manier gespierder te maken.

Alles in het werk voor stevigere borsten

sowimage

Ja dames, het komt helaas niet aanwaaien. De mouwen zullen even flink moeten worden opgestroopt, voordat die borstpartij mooi en verstevigd is en je je decolleté weer met trots kunt showen! De borstspieren kun je versterken met een aantal simpele, maar doeltreffende oefeningen. Je kunt ze trainen met behulp van je eigen lichaamsgewicht en als je extreem gemotiveerd bent, gebruik je een paar haltertjes (als je zulke dingen niet in huis hebt, kun je ook gewoon flessen water gebruiken)!

1/  Bankdrukken

Ga languit op je rug liggen en zorg dat je rug ook echt plat is. Trek nu je knieën op en neem een halter (of een fles water) in iedere hand en strek je armen boven je hoofd. Laat je armen weer zakken, maar zorg daarbij dat je ellebogen naar buiten wijzen. Herhaal deze beweging 4 x 15 keer.

 

2/ Pull over

Ga weer met opgetrokken knieën plat op je rug liggen. Zet je voeten op de grond en neem weer in iedere hand een halter. Strek je armen boven je borstkas. Breng je armen vervolgens naar achteren tot achter je hoofd en let erop dat je ze al die tijd goed gestrekt houdt. Herhaal deze beweging 4 x 15 keer.

 

3/ Dips

Neem een aerobic step. Als je die niet hebt, werkt het ook met een gewone traptrede! Klem je handen om de rand van de step en houd je rug goed recht, terwijl je je buikspieren aanspant. Hoe verder je benen van de step af staan, hoe moeilijker de oefening is. Ga langzaam en gecontroleerd naar beneden. Doe deze beweging 4 x 15 keer.

 

4/ Backswing

Met deze oefening kun je je armen versterken en daarnaast heeft deze beweging ook impact op de borstspieren. Begin met een klassieke squat en wanneer je weer omhoog komt, lift je je gestrekte armen op tot borsthoogte. Doe dit 4 x 15 keer.

 

5/ Planking

Ga op een matje op de grond liggen: de armen voorwaarts gestrekt, de rug helemaal recht en steunend op je tenen. Houd deze positie 30 seconden vast en doe deze oefening 4 keer. Na een aantal dagen kun het aantal seconden per keer en/of het aantal keren vermeerderen.

 

sowimage

6/ Push-ups

Zet beide handen op de grond. De ruimte ertussen moet iets groter zijn dan die tussen je schouders. Zak naar beneden, maar let erop dat je je rug daarbij goed recht houdt. Doe dit 4 x 15 keer. Omdat alle begin moeilijk is... geven we je een kleine tip: in het begin kun je ook je knieën op de grond houden!

 

 

7/ Handpalmen tegen elkaar drukken

Deze oefening is heel eenvoudig: je hebt er niets speciaals voor nodig en je kunt hem overal doen! Leg gewoon je handen tegen elkaar - handpalm tegen handpalm - en druk vervolgens je handen stevig tegen elkaar. Houd dat 15 seconden vast en ontspan dan weer. Herhaal deze oefening 4 x 15 keer.

 

8/ Omgekeerde vlinder

Ga een beetje voorover hangen, maar houd je rug recht. Til vervolgens je gestrekte armen tot schouderhoogte op. Voor een sterker effect houd je je armen even op deze hoogte vast, voordat je ze weer laat zakken. Ook wanneer je ze laat zakken, houd je je armen gestrekt. Herhaal deze beweging 10 tot 15 keer.

 

Denk eraan je spieren goed te stretchen en je lichaam te hydrateren

sowimage

Het is belangrijk dat je na een reeks oefeningen voldoende tijd neemt om genoeg te drinken en om je spieren goed te rekken en te strekken. Zo ontlast je je spieren en heb je straks minder last van die vervelende spierpijn. Er bestaan tal van verschillende posities. Wij hebben slechts een kleine selectie voor je gemaakt.

sowimage
sowimage

Mijn verzorgingsritueel voor een mooie huid

1/ Peelen

Eén keer per week moet je je huid goed peelen om de dode huidcellen vaarwel te zeggen. Omdat de borststreek een kwetsbare zone is, kun je het best een milde peeling gebruiken, zoals de Peelende gel voor een stralende teint.

 

sowimage

2/ Hydrateren

Het is belangrijk om je decolleté dagelijks te hydrateren. Zo houd je de huid zacht en soepel en voorkom je vroegtijdige rimpelvorming!

De Hydraterende bodymilk voor de normale tot droge huid is verrijkt met Aloë vera. Deze werkstof staat bekend om haar hydraterende werking en zorgt ervoor dat de huid soepel en fluweelzacht aanvoelt.

Wil je een strakker en steviger decolleté? Gebruik dan iedere dag de Liftende verzorging voor de borsten. Strijk deze vanaf de borsten naar boven in de richting van de hals. Deze verzorging is verrijkt met Centella Asiatica die geroemd wordt om haar verstevigende eigenschappen.

sowimage

 

3/ Mooier maken

Voor een extra mooi en stralend decolleté kun je vertrouwen op de Exotische droge olie met glanseffect. De exotische geur van Monoï parfum brengt je in tropische sferen, terwijl de glanzende parelmoerdeeltjes je huid een subtiele schittering geven.

sowimage

Tip: Ga je op vakantie? Vergeet dan niet om je huid te beschermen. Kijk hier voor meer informatie!

Geef in een opmerking je beste beautytips voor een fraai decolleté aan ons door!

Delen

Jouw voorkeuren met betrekking tot je privacy en het gebruik van cookies
Bij Yves Rocher gebruiken we eerste en derde partij cookies om jouw ervaring te verbeteren en je gepersonaliseerde advertenties aan te bieden.
Meer weten? Kijk hier voor meer informatie